dimarts, 27 de setembre del 2011

Més sobre metodologia....

(Font: Centre de Professorat de Palma) No hi ha una metodologia per desenvolupar les CB, s’hauran de combinar diferents metodologies, tenint en compte que la majoria d’elles ja són presents a l’escola. Els mètodes d’ensenyar es distingeixen uns dels altres en funció del tipus d’activitats que es plategen, de la seqüència de les activitats i de la freqüència en què es proposen les activitats. El tipus de tasca, el producte final, la pràctica social que incorpora i el conjunt d’activitats, condicionaran les metodologies i requereixen emprar una combinació d’aquestes. Una vegada estiguin formulades les seqüències d’activitats, s’hauran de cercar els mètodes més adients. En general convé que en les metodologies emprades s’incloguin com a mínim tres models: *model d’ensenyament directe *model d’ensenyament per descobriment o per projectes o similars *model d’aprenentatge cooperatiu (dins d’aquests models es poden emprar diferents metodologies. ) A continuació podeu veure exemples de metodologies que afavoreixen el treball per CB. Metodologies_fitxes I a continuació la teoria,segons Antoni Zabala (article publicat a la revista Guix, número 39, Novembre 2009) Metodologia CB Zabala Guix

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada